دوشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۸۵

باغ موزه مجسمه میزبان دائمی آثار قدیمی و معاصر می‌شود


باغ موزه مجسمه ایران تا یک هفته دیگر میزبان دائمی ماکت‌های دهه 40 و مجسمه‌های هنرمندان معاصر می‌شود و سه مجسمه‌ساز در آن در برابر مخاطبان مجسمه می‌سازند.
جمشید مرادیان، هنرمند مجسمه ساز، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این ماکت ها گفت: "33 پل، میدان آزادی، نقش رستم، کاروانسرای مهیار، باغ فین کاشان، هشت بهشت، چهل ستون، برج میلاد، گنبد قابوس، دانیال نبی و شمس العماره از جمله ماکت هایی هستند که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در مراسمی افتتاح و در این باغ نصب می شوند."
در جریان برگزاری این مراسم مردایان، کامبیز و کامران شریف به اجرای زنده ساخت مجسمه مقابل دیدگان مخاطبان می پردازند. به طوری که هر سه نفر روی تنه های درخت با ارتفاع 20/2 متر و عرض 80 سانتیمتر از چوب درخت راش سه مجسمه چوبی ارائه خواهند داد و این سه اثر در کنار سایر مجسمه ها در باغ موزه مجسمه ایران نصب می شود.
این مجسمه ساز در خصوص برگزاری سمپوزیوم های داخلی و خارجی که اخیرا به همت سازمان فرهنگی هنری و زیباسازی شهرداری تهران برگزار شده نیز گفت: "من معتقدم هر حرکتی که در جهت مجسمه سازی ایران صورت گیرد بر تاریخ مجسمه سازی ما تاثیر می گذارد. حتی برگزاری سمپوزیوم بین المللی این امکان را به مجسمه سازان خارجی که به کشور ما دعوت می شوند می دهد تا دریابند هنر مجسمه سازی در ایران محدود و ممنوع نیست. در واقع برپایی چنین سمپوزیوم هایی باعث می شود باورهای جهانی نسبت به هنر ایران به خصوص به مجسمه سازی تغییر کند."
قرار است روز افتتاح و نمایش ماکت ها در باغ هنر مجسمه ایران، پنج مجسمه از شجاع الدین شهابی، دو اثر از جمشید مرادیان، چهار اثر از کامبیز و کامران شریف و 15 اثر از اعضا انجمن مجسمه سازان نیز به شکل دائمی در باغ نصب شود. نازنین رشیدی، معاون هنری باغ موزه هنر ایران، نیز در توضیح بیشتر این آثار گفت: "ماکت بناهای تهران که در کنار آثار هنرمندان معاصر به نمایش گذاشته می شود حاصل کار هنرمندان دهه 40 است."
وی افزود: "این مکان از باغی یک هکتاری تشکیل شده و عمده فعالیت هایش بر امور هنری و موزه ای متمرکز است. باغ موزه هنر ایران شامل بخش های مختلفی چون گالری و کلاس های آموزشی است. این موزه علاوه بر فعالیت های نمایشگاهی به آموزش هنردوستان در رشته های نگارگری، خوشنویسی و طراحی نیز می پردازد."

هیچ نظری موجود نیست: